سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرتا

 

صافکاری بدون رنگ (PDR  ) ، که به عنوان حذف دندان بدون رنگ نیز شناخته می شود ، یک روش سازگار با محیط زیست برای بازگرداندن بدنه وسیله نقلیه با از بین بردن ضربه ها و فرورفتگی ها از وسایل نقلیه و همچنین چین و چروک بدن و آسیب تگرگ است.

 

فرآیند صافکاری بدون رنگ شامل چهار مرحله است:

1. آسیب را ارزیابی کنید

2. به فرورفتگی دسترسی پیدا کنید

3. فرورفتگی را با دقت بیشتری بررسی کنید

4. برای انجام فرورفتگی فشار وارد کنید

 

 

بیایید نگاهی دقیق تر به این فرآیند در زیر بیندازیم:

فرآیند برداشتن دندان بدون رنگ

تکنسین‌های دنت هدز خودروی شما را به حالت اولیه کارخانه باز می‌گردانند بدون اینکه به رنگ اصلی خودرو آسیبی وارد شود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1.    آسیب بدنه خودرو را ارزیابی کنید

اولین قدم برای هر فرآیند تعمیر، ارزیابی آسیب است. ما با پرسیدن چند سوال ساده به این فرآیند نزدیک می شویم:

? فرورفتگی کجاست؟

? اندازه فرورفتگی چقدر است؟

? چگونه به فرورفتگی دسترسی داریم؟

 پس از ارزیابی آسیب، اطراف فرورفتگی را برای ترمیم آماده می کنیم.

 

2.    دسترسی به فرورفتگی را به دست آورید

 تعمیر فرورفتگی بدون رنگ به تکنسین ما نیاز دارد که به قسمت پشتی فرورفتگی دسترسی داشته باشد، به این معنی که پانل های بدنه، چراغ های عقب، یا در برخی موارد، پانل های داخلی و همچنین سایر قطعات خودرو را با احتیاط جدا کنید. برای انجام ترمیم فرورفتگی ماشین ، ما به یک مسیر مستقیم به سمت فرورفتگی نیاز داریم تا بتوانیم آن را به طور موثری تعمیر کنیم.

 

3.    فرورفتگی را با دقت بیشتری بررسی کنید

تکنسین های دنت هدز از تجهیزات تخصصی و پیشرفته استفاده می کنند تا تکنسین ما از بهترین زاویه به فرورفتگی نگاه کند. تجهیزاتی مانند دوربین‌ها و صفحه‌های ویدئویی و نورپردازی، سایه‌ای از فرورفتگی را نشان می‌دهند که به ما نشان می‌دهد کجا ابزارهایمان را در انتهای پشت فرورفتگی قرار دهیم.

 

4.    اعمال فشار به فرورفتگی

ما از ابزارهایی استفاده می کنیم که از داخل به فرورفتگی فشار وارد می کنند. این یک فرآیند آهسته و ظریف است که ما باید با دقت کامل انجام دهیم تا فرورفتگی ها را کاملاً از بین ببریم. بسته به شدت و عمق فرورفتگی ، می توانیم این فرایند را به سرعت تکمیل کنیم.

 

صافکاری بدون رنگ در مقابل صافکاری سنتی

تعمیر فرورفتگی سنتی، فرورفتگی‌های بدنه خودرو را با رنگ یا پرکننده بدنه پر می‌کند، که سپس با بقیه قسمت‌های بیرونی خودرو هماهنگ می‌شود. در حالی که این فرآیند می تواند ظاهر کارخانه را به خودرو بازگرداند، در واقع مشکل از بین بردن فرورفتگی را حل نمی کند. همچنین راه حل طولانی مدتی نیست، زیرا پرکننده در نهایت ترک می خورد، تراشه می کند یا از شیار فرورفته بیرون می افتد. صافکاری سنتی نیز زمان بر و پرهزینه است.

 

در مقابل، صافکاری بدون رنگ نیازی به پرکننده و سنباده ندارد. تکنسین ها و مشتریان دریافته اند که PDR راه حلی موثرتر و ارزان تر برای از بین بردن فرورفتگی های جزئی در وسیله نقلیه شما است. بدنه اصلی خودرو شما را سالم نگه می دارد و یک راه حل طولانی مدت ارائه می دهد که در طولانی مدت هزینه بیشتری برای شما ندارد.

 

 

صافکاری بدون رنگ (pdr) و قیمت صافکاری

گاهی اوقات آسیب به بدنه خودرو شما جزئی است و نیازی به رنگ آمیزی کامل خودرو ندارد. فرورفتگی ها ممکن است در اثر تگرگ یا حوادث ناگوار کوچک ایجاد شوند، اما جای نگرانی نیست. تعمیرات فرورفتگی خودرو بدون آسیب به رنگ یکی از بزرگترین تخصص های گاراژ تعمیر خودرو است.

ضربات در پارکینگ ، تگرگ ، توپ های فوتبال - همه این موارد ذکر شده می تواند ضربه های ناخوشایندی بر روی خودرو شما بگذارد.

ترمیم بدن پس از قرار گرفتن در معرض چنین اثراتی کار ساده ای نیست. با استفاده از فناوری منحصر به فرد PDR می تواند به راحتی فرورفتگی خودرو ، یعنی تعمیر ماشین تگرگ را برطرف کند.

فناوری ذکر شده می تواند بدون نیاز به رنگ جدید، قسمت های فرورفته بدن را به شکل اولیه بازگرداند. ماشین شما همچنان رنگ اصلی کارخانه را خواهد داشت.

 

فقط این وضعیت را تصور کنید:

کسی یا چیزی به ماشین شما آسیب می رساند. مطمئناً شما نمی خواهید ماشین شما در چنین وضعیتی باشد، بنابراین امکان تعمیر آن را بررسی خواهید کرد.

رنگ آمیزی ماشین شما نیاز به گزارش به سیستم رنگ انتخاب کامپیوتر دارد که ماشین شما را به عنوان "فاسد" ثبت می کند. بنابراین قیمت فروش آن به طور بالقوه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین شما به تعمیر فرورفتگی ماشین نیاز دارید.

 

مزایای صافکاری pdr

در روش‌های سنتی معمولاً بدنه متحمل ضربه‌های شدیدی می‌شود اما امروزه کافی است تا صافکار میله‌های pdr را با یک میزان نیروی مناسب، بر روی قسمت آسیب‌دیده مالش بدهد تا فرورفتگی آن ناحیه از بین برود. توجه داشته باشید که مالش میله‌ها بر روی بدنه، از قسمت پشت انجام می‌شود (تا به رنگ خودرو آسیب وارد نشود). همچنین آگاه باشید که مالش میله بر روی بدنه کار تخصصی و حرفه‌ای است که تنها از دست صافکاران باتجربه و متخصص برمی‌آید.

 

رایج‌ترین تکنیک‌های PDR از میله‌های فلزی و میله‌های بدنه برای بیرون راندن فرورفتگی‌ها از قسمت زیرین پانل بدنه استفاده می‌کنند. ممکن است از چسب و زبانه های طراحی شده مخصوص برای بیرون کشیدن فرورفتگی ها از بیرون پانل استفاده شود. تنظیم دقیق تعمیر اغلب شامل پایین آوردن تعمیر برای حذف نقاط بلند کوچک است. تکنسین ها می توانند نقاط مرتفع را با بافت رنگی که پوست پرتقال نامیده می شود، ترکیب کنند. با استفاده از گرما می توان از ترک خوردن یا بریدگی جلوگیری کرد، اگرچه سطح رنگ آمیزی شده احتمال بیشتری برای ترک خوردن دارد.

 

 

برای انتخاب یک مرکز صافکاری pdr در محل حرفه‌ای باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • تجربه و تخصص کادر مجموعه باید در حد عالی باشد.
  • مجموعه باید خودرو را بدون هیچ‌گونه عیب و ایراد به صاحبش بازگرداند
  • خودرو در زمان مقرر تحویل داده شود.
  • قیمت مناسب در ازای بهترین کیفیت

منابع بیشتر برای صافکاری pdr و صافکاری بدون رنگ :

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1204103

https://en.wikipedia.org/wiki/Paintless_dent_repair